Idag mår jag bättre, känner mig i bättre form än igår. Gårdagens middag blev en av de färdiga burkar jag hade gjort i fredags, plus lite extra djfr gröns. (Jag har en frys! 🙂 ) Jag var faktiskt lite snabbare än vanligt i morse, men det hjälpte inte. Min favoritplats på parkeringen var redan upptagen. 🙄 Nå, om mina klagomål inte är värre än så, så är det inte mycket att klaga över, eller hur?
Eftersom kaffemasken brakade ihop igår förväntar jag mig inget kaffe förrän tidigast under em, då det brukar ta en jäkla tid för reparatören att dyka upp. Ja, det är inte första gången kaffemasken pajar. Med lite tur kommer någon och fixar masken den här veckan – det är ju sommar och sol och semestertider även för dem.
Jag har tidigare köpt ett flertal olika stödstrumpor från olika tillverkare och har nu hittat den sort jag gillar bäst. T o m mina tjocka ben ryms i strumporna, vilket inte alltid är fallet. Nu har jag kollat med min sommarkollega Å om hon är intresserad av de andra sorterna – hon har smalare ben än mig – så jag har tagit med ett par åt henne att ta med sig hem och prova. Bättre att de kommer till användning än att jag bara slänger dem, eller hur? (Returnera dem är alldeles för besvärligt, och de var inte speciellt dyra. 🙄 )
Tyvärr glömde jag skriva upp frukt på handelslistan förra veckan (jag var så till mig över frysen) (tänka sig…) så den här veckan har jag inget mellanmål att knapra på under fm och em. Jag har några apelsiner kvar hemma men de är verkligen inte roliga. De är goda, inget fel på smaken, men nu börjar de vara lite för torra för att vara frestande. Jag provade en igår innan jag drog igång diskandet, de är fullt ätliga men de är inget jag vill ta med till jobbet.
UPDATE
Em har varit svår. Kaffemasken är fortfarande inte lagad, så jag har svår abstinens. Jag brukar ju dricka en eller två koppar under lunchen, och har nu fått klara mig utan det svarta guldet hela dagen. 😯 Funderar på om jag ska fixa mig kaffe när jag kommit hem och har ätit middag, men då blir det för sent. Jag har tillräckligt svårt att sova utan att behöva dra i mig koffein före sängdags. 🙄
Dagens projekt till middagen blir att försöka få ihop en vitkålssallad. Jag har vitkål som går att använda, den har bara blivit kvar gång efter gång. Först tänkte jag börja med den igår, men behövde ta itu med disken (tömma & fylla masken + handdisk) och då blev det inte av. Nu ska jag bara bestämma mig för om det ska bli typ pizzassallad eller coleslaw… Olika varianter, men båda är goda.
Jag ska också prova – eftersom all disk är ren och jag nu har plats att breda ut mina grejer över köksbänken igen – om det går att köra vitkålen i matberedaren. Om jag använder skiv-skivan borde det ju bli tunt snittade blad till salladen? Jag testar väl – går det inte bra får jag strimla för hand medan jag lyssnar på en bok. Det löser sig nog. *rycker på axlarna*
