Allmänt

Att slingra sig

Ha!

Det är så typiskt: en välkänd (läs: ökänd) kund ringde mig idag för att kolla när ett stoppdatum var. Den kunden kommer alltid in en eller två dagar efter det stoppdatum som gäller och propsar på att få igenom sina förslag. Varje gång, det slår aldrig fel.

Skulle det bara gälla själva den sena kunden så skulle jag skita i det, men h*n har egna kunder som drabbas av förseningen – och då skyller h*n på oss?!? Gissa vilka de drabbade kunderna skäller på? Jajamensan, det är vi som får ta skiten.

Jag drog till med ett stoppdatum nära i tiden (d v s ungefär en vecka- 10 dagar innan rätt stoppdatum) och fick då ett svävande svar om ”ny dator som jag inte är van vid”. Det ska bli synnerligen intressant att se vad som händer den här gången. Eller, jag vet vad som händer men vill höra vilken ursäkt vi får, när h*n redan börjat köra med ny-dator-ursäkten.*

[tags]stoppdatum, försenad[/tags]

*) Det är alltså inte frågan om byte mellan PC och MAC, utan helt enkelt en fräschare variant av stationär PC än den h*n hade tidigare.