
Det började regna precis när jag for hem från jobbet. Observera solskenet med de mörka molnen i backspegeln – men det blev inte åska, som jag trodde? I vilket fall som helst så var det kvav och klibbig luft även inomhus hela kvällen, men – som sagt – ingen åska. Siri var i vilket fall som helst jättesur för att hon fick vara ute i regnet medan jag satt i bilen och väntade på att det skulle sluta. 😉
Bantningen går inte bra. Verkligen inte. *skakar på huvudet* Det hjälper inte att jag har huset fullt med bara ”nyttig” mat – man går upp i vikt om man äter för mycket av den också. Idag kommer jag att be om att få gå upp ett snäpp i medicineringen, för jag går genom huset som en gräshoppssvärm: äter allt jag kommer över. Jag är m a o tillbaka på ruta 1. Den enda fördelen med att jag tog med extra mycket mat (plus små tomater som snacks) igår till jobbet, var att jag kunde sitta kvar en timme extra för att hinna ikapp med mina ärenden, utan att svälta ihjäl. Trots att kaffemasken var trasig! 😉
Eftersom det är sommar har jag lagt matsedlarna på is ett tag. Dels är det väldigt mycket grillmat på längden och tvären på extrapris (jag grillar inte), dels är jag lite tråkig nu som bara lagar och värmer matlådor med samma mat hela tiden. Jag har helt tappat sugen och all inspiration har flugit all världens väg. Det har inte bara med bantningen att göra, jag blir ju sådan emellanåt. Matlådor är perfekta den här perioden då jag har så himla mycket att göra och ibland behöver stanna kvar någon timme extra för att komma ikapp. (Jag är ju dessutom alltid sen på morgnarna, så jag behöver stanna kvar lite extra då och då, så jag inte ligger så himla mycket minus på flexen… 🙄 )
Veckoslutet närmar sig och jag har fullt med funderingar angående handelslistan. Vad ska jag laga för lådor till nästa vecka? Vad har jag hemma och vad behöver fyllas på? Har jag några nya idéer för maten? Jag ska villigt erkänna att en stor del av just den här veckans handelslista består av frysta varor 😆 , främst grönsaker, för det är så behändigt att ha dem nära till hands. Det är ju också så att de varor jag skrivit upp på listan kan ha tagit slut innan jag får handlat åt mig, p g a fredag em. 🙄 Då får jag göra en improvisation i matlagningen och trolla ihop något annat. Ja, ja. Jag kommer inte att svälta.
