Allmänt, Dagens outfit, Foto

Beige

image

Jag känner mig lite beige idag. Ni vet, inte så jättemycket på topp men inte nere i skoskaften heller. Det gör inte så mycket, då det bara är en vanlig vardag idag – hela dagen, dessutom.

Jag valde därför att använda min beigea (kan man stava det så?) korta kofta med 3/4-ärm och tygrosor & paljetter på ena axeln. Den kombineras med mörkbrunt linne och blankt halsband. Nedtill har jag jeans, beigea (igen!) sockor och joggingskor. (Sandalerna är ett minne blott, även om jag hoppas på lite varmare väder någon dag framöver.)

Så blek jag ser ut på kortet!?! 😯 Måste vara ljuset från fönstret som gör det, för jag har fortfarande kvar lite färg sedan sommaren.

[tags]dagens outfit, beige[/tags]

Allmänt, Dagens outfit

Glömde nästan

Nu har ni tur att jag kom ihåg det! Jag glömde nästan meddela dagens outfit (men ni slipper foto idag, jag lovar).

Idag kör jag hej-kom-och-hjälp-mig-stilen, eller shabby-shabby-chic. 😉 Svart kjol, svarta joggingskor, chockrosa leggings, vita Intersport-sockor med b-r-e-d text :mrgreen: utanpå mina leggings, röd tröja med trekvartslånga ärmar och skotskrutig infällning, matchat med ett halsband med hängen i alla möjliga (metallic-) färger. Allt (utom halsbandet) täckt med ett tunt lager (ickematchande) katthår.

Detta p g a yogan, som var flyttad från torsdag den här veckan. Jag behöver kläder med resårmidja när jag ska yoga, och joggingbrallorna var inte i form. 😉

[tags]dagens outfit, yoga[/tags]

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Dagens outfit

Nu är det länge sedan ni fått någon ”dagens outfit” från mig, så varsågoda:

image

Röd t-shirt med vit isättning och avskärning under bysten, samt min sidenscarf. Inget halsband, inget piff alls (om man inte räknar scarfen). Vanliga blåjeans till.

Jag inser nu att jag måste installera Photoshop på datorn, så jag kan *harkel* redigera bilderna lite grann. Dra in magen ännu mer (tro det eller ej, men jag drog faktiskt in den när fotot togs) eller förstora där det behövs. Många andra gör ju så. Med varierande resultat… 😉

[tags]dagens outfit, Photoshop[/tags]

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Dagens outfit

image

Ja, jag vet – det här skulle ju inte bli någon modeblogg…

Nåväl, jag vet inte om jag kan kalla mig modeexpert eller ens att jag klär mig moderiktigt, men jag har en ny tunika idag igen! Även den har mötts med jubel från åskådarna (ungefär…) och även den är från Ellos.

Tyvärr hittar jag den inte på deras sida, så den är nog fyndad från det allra sista skrymslet där de stoppat undan förrförrförra säsongens varor i hopp om att någon dum jävel köper dem i ren desperation. 😉 Jag är – i vilket fall som helst – nöjd med den och tycker den är snygg.

Annars brukar jag använda rean till att shoppa baskläder, typ toppar i olika färger, som går att kombinera med annat. Den här gången gick jag mer in för det där ”andra”, då jag har gott om baskläder.

[tags]modeblogg, dagens outfit, Ellos, rea, baskläder[/tags]