Det blev ingen sallad gjord igår, jag körde med djfr gröns istället. Så mycket enklare, då jag varit jättehungrig när jag kommit hem. 😉 Jag har antagligen haft för liten lunch med mig måndag och tisdag, speciellt när jag inte haft några mellanmålsfrukter under veckan, så idag slog jag till med dubbelt så många mackor och trippelt så många tomater (varav en del som snacks under fm o em). Det fanns ett par lådor små körsbärstomater i kylen som behövde rensas upp och tas med, så de får duga som snacks. Och jag blir lika irriterad på mig själv varje morgon: varför gör jag inte klar min lunch kvällen före, så jag bara behöver plocka ut en färdig påse från kylen på morgonen? 🙄
Imorgon ska jag snacka med min vårdkontakt om hur det går med sprutbantningen, vi talas vid var fjärde vecka. Jag har inte bestämt mig om jag vill gå upp ett snäpp i medicineringen eller om jag vill fortsätta på den nivå jag är nu. Nu ligger jag på nybörjarnivån 2,5 men skulle vilja öka till 5,0 då jag tappat de fördelar jag hade tidigare. Nu är matbruset (matvrålet!) tillbaka och jag har tappat stoppkänslan som tvärt slog till när jag var mätt även efter små portioner. Däremot är jag inte förstoppad – alltid något att vara glad över, eller hur? 😆 Jag ska även väga mig i morgon bitti, och får då se om jag gått upp eller ner, trots mina matfasoner.
Jag försöker laga mat från grunden, mer än tidigare. Det har jag visserligen redan gjort i mångt och mycket, men försöker nu även låta bli ”färdigmat”, typ korv och färdiga köttbullar, så gott det går. 🙄 Det går väl sisådär, men jag försöker åtminstone. Att jag börjat äta frukost igen kanske hjälper en del också, men jag har ju ändå klarat mig utan i så många år? Så länge jag får kaffe på morgonen kan jag klara mig rätt bra genom dagen. 😉 (Viktigt vetande: kaffemasken på jobbet är fortfarande trasig. Snart uppstår krisläge. 😉 )
Igår for jag till Apoteket för att hämta ut ännu en burk värkmedicin (helt vanliga Alvedon, på storburk, på recept så jag får dem gratis). Receptet var slut, jag hade tagit ut alla gånger redan! 😳 Hoppsan, det hade jag glömt att kolla innan jag for dit. Nå, spela roll, jag kunde ju köpa ett par vanliga förpackningar Alvedon i alla fall. Nu måste jag ringa och försöka få ett nytt recept innan semestrarna slår ut alla kontaktvägar. Det är ju så att även sjukvårdspersonal vill ha semester på sommaren, så jag misstänker att om en vecka eller två kan man få vänta länge på att de motringer.
Jag är snart färdig med boken jag håller på med och funderar på vad jag sedan ska lyssna på. En deckare/ thriller som vanligt, eller något lättsammare? Jag får se – det beror på vilket humör jag är på den dagen/ stunden jag behöver byta bok. Dels har jag redan några böcker i min att-läsa-lista och så kan ju någon tidigare favoritförfattare ha klämt ur sig något nytt? Eller också hittar jag något annat som verkar intressant. Jag kör inte så många långkörningar nu, skulle verkligen behöva dra iväg åt något håll när jag börjar med ny bok. Då hinner jag lyssna in mig på både själva boken och även inläsaren, som kan vara en nog så viktig detalj.