Det är väldigt blandat väder även idag, men just nu regnar det inte – bara solen som skiner. Jag väntar ivrigt på att rörkrökaren ska dyka upp under fm och fixa tvättmasken på plats i köket åt mig. Plötsligt, igår kväll, kom jag på att det behövde rensas/ flyttas tvättpåsar från tvättstugan (till torkrummet) innan masken kan flyttas, så jag ringde in A att komma och göra det åt mig. Han var inte särskilt lycklig över att behöva komma på stört, men nu är det gjort i alla fall. 🙄
Igår på em var jag ledig, för arbetsterapeuten M skulle komma förbi och kolla på de ändringar jag gjort/ ska göra i hemmet för att kunna bo kvar så länge som möjligt. Jag tänkte prova söka anpassningsbidrag, som jag fått tips om från en bekant att jag kan göra. Ja, alltså, jag kan ju alltid söka – det är ändå inte säkert jag får det, ens med intyg från M, men om jag inte provat så vet jag inte, eller hur? 😉 I vilket fall som helst kommer det att dröja åtminstone till hösten (semestertider, jajamensan) innan jag får något besked men det är inte bråttom.
Min sjukvårdskontakt ringde också, som planerat, och vi kom fram till att hon skulle meddela läkaren att jag måste ha starkare viktspruta. Igår har jag tagit sista dosen av 2,5 (varje penna har fyra doser) men behöver gå upp ett snäpp, till 5,0. Jag förstår inte – det gick så bra i början men har nu spårat ur helt? 🙁 Nå, det är bara att bita ihop den här veckan och hoppas det går bättre med den starkare dosen nästa torsdag.
Mina Planer inför helgen är att – om installationen av tvättmasken lyckas – tvätta. Sen ska jag tvätta och så behöver jag tvätta också. 😉 Dessutom behöver jag gå ner i min källare och sortera bort det som samlats där nere: en del ska tas upp och tvättas, en del är redan tvättat och torrt på torklinorna, annat ska slängas utan att passera tvättmasken. Så då vet ni. 😉 OK, jag planerar en del matlagning också, inför den kommande veckan. Färdiga matburkar är alltid bra att ha.