Allmänt, Dagens outfit, Foto, Katter

Regnig onsdag

image

Så kör jag en dagens outfit idag igen: kofta med volanger någonstans ifrån, t-shirt med tryck från KappAhl, grå byxor från Ellos/Talissime (jag har kollat upp varifrån de var beställda). Ingen av er lägger märke till smyckena (halsband och dingliga örhängen) som jag hängt på mig, eller hur? Det gjorde ingen annan heller, så imorgon kör jag samma outfit minus smycken.

Jag lagade en god laxsoppa till middag. Det var lite frysrensning över den:

1 förp á fyra laxbitar (tinad)
1 påse wokgrönsaker (tinad)
1 liter vatten
2 fiskbuljongtärningar
1 burk creme fraiche vitlök & örter
En rejäl smörklick
(Salt & citronpeppar)

Fräs grönsakerna i smöret. Häll på vatten o buljongtärningar. Koka upp. (Tärna laxen under tiden.) Lägg i fisken och smaka eventuellt av med salt & peppar. Koka 5-10 minuter. Vispa ner creme fraichen. Servera! Ät gärna ostsmörgås till.

Ikväll är jag ockuperad av en liten fet katt som fått vara alldeles okliad HELA dagen. Tänka sig! Just nu sitter hon på min högra axel och väntar på att jag ska sluta knappra på tangentbordet; jag har ju en katt att klia! (OK, inte bara en, men hon står först i kön. Alltid.) Katterna har haft riktigt sovarväder idag. Grått och småregnigt. Jag hade gärna själv legat kvar hemma, men plikterna kallade. 😉

[tags]dagens outfit, laxsoppa, gråväder[/tags]

Allmänt, Dagens outfit, Foto

På sned i tillvaron

image

Jag har en sådan dag idag… Det är inte bara parkeringen som går snett. *suckar*

Enda trösten är (reklamvarning) att man kan köpa 3 dubbla chokladsaker för billig peng på Konsum just den här veckan. Och, ja – jag har varit i godishyllan under lunchen.

image

Den uppmärksamme ser att jag redan hunnit öppna (och äta upp…) Pigallen. De andra två får vara ifred, tills vidare.

Jag är lite speciell med att jag vill ha mina chokladgodisar kalla. Alltså förvaras de i kylen hemma hos mig. Choklad är mest bara kladdig och äcklig när den är varm (rumstemp), vilket dessa chokladbitar är. Jag måste nog ta hem dem för att njuta av rätt ättemperatur hemma ikväll.*

image

När jag ändå håller på, så kan ni få en dagens outfit också. Tröja från… eehhh… Lindex? Halsband ur gömmorna. Varken tröjan eller halsbandet ska stoppas i soporna, det var bara gårdagens kläder det gällde. Ett sista farväl, liksom. 😉

[tags]godis, dagens outfit[/tags]

*) Missförstå mig inte! Choklad är aldrig äcklig, men jag föredrar den kyld.

Dagens outfit, Foto

Dagens detalj

Armband

Idag har jag på mig något nyinköpt (från i fredags): ett armband!

Jag har svårt att hitta armband som passar runt mina feta armar, så jag köpte helt enkelt ett par vristlänkar istället (en guldfärgad och en silver). De passar utmärkt att använda runt armen! På den här är det en fyrklöver, ifall det inte syns på bilden. Den silverfärgade har ett par små glitterstenar, typ Cubic Zirkonia (a k a äkta fusk).

Halsband

Det här halsbandet är en gammal favorit, upphittad vid smyckesrensningen förra veckan. Notera även de små glitterstenarna runt halsringningen på min t-shirt – jag är en riktig skata, gillar allt som glittrar!

Nu är det sista gången den här t-shirten används, då den hör till de kläder som ska rensas bort. Ville bara använda den en sista gång. (En glittersten har trillat bort och tröjan har en fläck på magen.)

Dagens outfit

Nya gråa byxor, beställda från antingen Ellos, Bonprix eller Haléns. Hittade dem vid tvättvikningen under helgen… 🙄 De är inte lika mörka i verkligheten som de ser ut på bilden, men jag skyller på belysningen.

Koftan, som har olika färg på varje bild jag tagit, är inte riktigt lika ljusrosa som på den här bilden. Det spelar ingen roll, den ska också rensas ut. (Bara 19 koftor kvar! 😯 ) Gammal, urtvättad, nopprig. Som jag, ungefär. 😉

[tags]dagens outfit, armband, vristlänk, halsband, t-shirt, kofta[/tags]

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Tisdag

The tunika

Så här ser den alltså ut, tunikan jag råkat beställa två ex av. 😉

Dagens jobb: överraskande stort bortfall av personal idag. Jag vet varför: de satte sönder kaffemaskinen före påsk och törs nu inte komma tillbaka till jobbet… :mrgreen: Något har – i vilket fall som helst – hänt med kaffemaskinen under påsken, för den fungerade inte alls idag. Här pratar vi KATASTROF med stora bokstäver, för är det något som absolut måste funka på ett jobb, så är det kaffet.*

Jag försöker få ihop en matsedel. Det vill sig inte idag. *suck* Jag har noll idéer och ingen inspiration alls. Kanske möjligen eventuellt att jag gör kycklinggryta någon dag, då den inte blev tillagad under påsken. Måste bara komma ihåg att ta upp kycklingen från frysen först… 🙄

Tänk att sommartiden gör så stor skillnad! Nu är det ljust mycket längre på kvällarna, och det dröjer inte länge innan det är ljust på nätterna också. 🙂 Ljuset ikväll tänkte jag utnyttja till att vika tvätt (ja, ni läste rätt!) och börja rensa i garderoberna. Bara för att jag varit ledig i fem dagar ska ni inte inbilla er att jag gjort sådana tråksysslor under min lediga tid. Nej, dem sparar jag tills jag jobbar igen. 😉

[tags]tunika, kaffemaskin, matsedel, sommartid[/tags]

*) Lugn, vi löste det genom att gräva i köksskåpen för att hitta våra gamla perkulatorer.

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Måndag

Dagens outfit

En snabb dagens outfit för er som väntat på den: kofta från butik, linne, kjol & leggings från Ellos Plus. Skor köpta i Finland, halsband från Spanien, brosch från Ur & Penn (tror jag).

Jag kämpar med handelslista och matsedel för veckan, mest beroende på att jag inte vet om jag får påskgäst(-er) eller inte. Själv kan jag äta sill o ägg hela påsken, men andra vill nog ha variation i kosten.

Till min stora förskräckelse är det ju denna vecka som det är påskhelg! Jag hade för mig att det var först nästa vecka, och är i vanlig ordning helt oförberedd. Nå, det är inte lika svårt att slänga ihop ett påskbord som ett julbord, då påskbordet är betydligt nerbantat jämfört med allt som hör julen till. Bara jag har ägg hemma så löser det sig med maten. 😉

[tags]dagens outfit, matsedel, påskmat[/tags]