Allmänt, Dagens outfit, Foto

Inte bra

Hälsan
Sedan förra söndagen har jag drabbats av en förskräcklig hosta. Inte den ”vanliga” rökhostan, utan hostan from hell. Tyvärr är jag inte annars sjuk (snorig, febrig, etc) så jag går till jobbet i alla fall. Träffade O som påstod att hennes influensa började på samma sätt, med hosta utan andra symptom en vecka innan det bröt ut på allvar. Ja, ja. Vi får väl se hur det utvecklar sig.

Lördag
I lördags var det jättefint väder! Solen sken från en klarblå himmel, fåglarna kvittrade glatt och det var varmt och skönt i lä på bron. Jag försökte städa, men det tog tid – jag ville ju hellre sitta ute och njuta. Då och då avbröt jag mitt slöande i solen (med ljudboken i öronen) för att göra små städinsatser, så det tog hela dagen att:

  • plocka ihop
  • ta ut mattorna och
  • dammsuga

men det var det värt! 😉

Söndag-måndag
Söndag ägnade jag mycket tid åt TV-soffan, för då var vädret grått och inbjöd inte alls till att sitta ute. Speciellt inte under det lilla snöväder som snabbt drog förbi. Jag funderade på tvätten men iddes inte. Nej, jag iddes verkligen inte. Däremot körde jag igång tvätten igår, måndag, så jag kommer nog att ha rena kläder i fortsättningen också. (Har inte ännu gjort slut på det lager jag har i gömmorna.) Planen är att köra en maskin per kväll, då blir jag klar under helgen.

Dagens outfit

Dagens outfit
Det för mig till något jag inte nämnt på ett tag: dagens outfit! Jag har en tunn, grå, stickad kofta med volanger i tunt tyg. Under den har jag en röd t-shirt med vita prickar, och till detta har jag ett halsband med runda ”pärlor” och glitter. Detta efterom jag ”läst på” vissa moderåd som föreslår att mönster (eller färger) ska upprepas – till prickiga kläder passar alltså pärlor. Ifall ni undrar.*

[tags]hosta, städa, tvätta, dagens outfit, prickar, pärlor[/tags]

*) De flesta av er gör inte det. Valet av halsband kan också bero på att jag gillar det här halsbandet och inte förrän nu insåg hur jag matchat det med tröjan. 😉

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Fredag

Dagens outfit

Äntligen fredag!

Så här ser jag ut idag: en gammal röd-och-vitrandig t-shirt under min nya mörkblå kofta från Ellos. Den har roliga knappar, som tyvärr inte syns så bra på bilden. De är av flätat läder, ungefär. Lite speciella, inte som vanliga knappar. Dessutom har koftan lappar av läder på armbågarna, vilket gör mig till en äkta Läderlapp! 😉 (För yngre läsare: Batman hette Läderlappen i svensk översättning förr i tiden.) Till detta har jag vanliga blåjeans, inget värt att visa.

Januari har svishat förbi, februari är här, och jag har vänt blad i väggalmanackorna både på jobbet och hemma. *gör vågen* Ibland glömmer jag det en vecka eller två eller tre… Eftersom jag hade onsdag igår (japp, ständigt dagvill) känns den här veckan väldigt kort.

Snöandet har lugnet ner sig en aning. Det har inte upphört helt, men det är mycket mindre mängder som kommer idag. Vi måste ha fått bortåt en halvmeter under onsdag-torsdag, men i morse hade det inte lagt mer än fem centimeter på broräcket. Det är dessutom kallsnö som är betydligt lättare att få bort.

Sådärja. Precis som i varje annan nyhetssändning avslutar jag efter väderrapporten. 😉

[tags]dagens outfit, Läderlappen, februari, snö[/tags]

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Postorder

Jag glömde ju meddela att bland de bra sakerna som trots allt dök upp igår, så hade mitt paket från Bonprix kommit! Inte nog med det; jag provade kläderna direkt – och allt passade! Tröjan är därifrån, jeansen är en gammal från Ellos (?).

Halsband

Allra mest gillade jag halsbandet, som både dinglar och glimmar och dessutom är rött! Det rosa linnet som skymtar under tröjan är från Ellos (tror jag). Värt att notera är att jag faktiskt ännu inte (kl 14:23) spillt något på den nya tröjan, vilket annars brukar vara standard. Har jag inte spillt mat på kläderna tidigare under veckan, så gör jag det på nya kläder.

[tags]postorder, Bonprix, Ellos, kläder, halsband, spilla, haklapp[/tags]

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Dagens outfit

image

Jag måste ju testa att alla appar fungerar som de ska. Nu provar jag lägga in bild i bloggen, men den gör bilden liiite för stor. (Har ställt in rätt storlek på bilden manuellt.) (Måste försöka hitta Har nu hittat var jag ställer in rätt bildstorlek redan från början.)

Dagens outfit består av vit, alldeles för kort, t-shirt under stängd röd plyschkofta. Då ser ingen att t-shirten är för kort. 😉 Lite glitter runt halsen, så var jag klar. Tog inte dunjackan idag heller, trots den arktiska kylan på hela -13 grader.* Vanlig täckjacka duger gott i den temperaturen. Men – notera i almanackan – jag har tagit på långkallingar!

En till sak jag behöver lära mig är var man stänger av autokorrekt i mobilen. Den skriver rent hiskliga meddelanden, som jag hinner posta innan korrläsning… Nu har jag gjort en färdig textremsa, med ”Jäkla autokorrekt!”, att skicka till de som drabbas.

Jag håller på att bli förkyld. I ett par dagar har det ”smakat konstigt” i halsen, mina upphostningar (rökhostan, ni vet) har blivit tjockare, och jag har blivit snorig. När jag steg upp i morse var det dock nysningar som stod på schemat. Herregud, så jag nös! 😯  Gång efter gång efter gång! Det var knappt jag hann dra åt mig andan mellan varven.

Nu känns det bättre, när jag kommit igång och fått mig X antal koppar kaffe. Hoppas förkylningen inte blir värre under veckan, så jag missar julbordet på fredag…

[tags]appar, WordPress, dagens outfit, autokorrekt, förkyld, julbord[/tags]

*) Det känns… konstigt. Nu har det regnat och varit plusgrader vecka efter vecka – och så plötsligt kom en centimeter snö (lagom för att göra marken vit) och kallgrader! 🙂

Allmänt, Dagens outfit, Foto

Jo, jag vet

Jag har blivit lite tråkig som inte uppdaterar dagligen.

Det är helt enkelt så att annat tar min tid till förfogande. Var inte oroliga, snart är jag som vanligt igen och skriver menlösa inlägg med taffliga mobilfoton!

Åååhhh, just det – ni kan få en dagens outfit av mig! Det var länge sedan. Då blir det lite mer text och faktiskt en bild också!

Dagens outfit

Jag har tidigare använt både den långärmade och den tunna toppen tidigare, bara inte i kombination med varandra. Kommer från Fina Former. Jeansen är äkta Ellos och skorna är Kouma. Halsbandet vet jag inte; kanske Ur & Penn?

Sådärja. Dagens kvot av länkar är fylld.

UPDATE
Elak, jag är eeeelak idag! 😈 *moahahaha*
(Nu måste jag lugna ner mig. *andas* )

[tags]tråkig, dagens outfit[/tags]